Veïns i transportistes s'han mostrat en contra de la nova mesura que obliga els camions que circulen per l'N-340 a passar per l'AP-7, rebent una bonificació del 50% per a camions que facin desplaçaments locals, i el 42,5% del preu del peatge per als camions de pas.
En aquest sentit, Llorenç Navarro, portaveu del moviment veïnal AP-7 gratuïta, ha declarat que «la solució és l'AP-7 gratuïta, la resta són 'xapuces'. Aquí l'únic que s'està treballant des de fa molts anys és obligar que el transport circuli per l'autopista pagant, és assegurar-se que Avertis continua fent caixa».
Els veïns mantindran els talls setmanals de protesta de l'N-340, -aquesta setmana concretament faran la número 165-, perquè consideren que l'autopista hauria de ser totalment gratuïta i que l'acord només beneficia l'empresa concessionària.
El director de la Federació d'Autotransports de Tarragona, Josep Lluís Aimat no veu bé les bonificacions i creu que «no hauria d'estar per sota de les que ja s'estan aplicant actualment a altres territoris amb mesures semblants i a les que ja s'estan aplicant bonificacions del 75%», com és el cas d'una situació idèntica a la Rioja.
L'opinió també és generalitzada entre els transportistes que es queixen que els descomptes per haver de passar per l'AP-7 són «insuficients» i que la mesura «és molt més cara per nosaltres si no ens ofereixen els serveis que ens ofereix l'N-340».
Amb tot, veïns i transportistes recorden que la concessió de l'AP-7 s'acaba el 2019 el tram del sud i el 2021 el tram del nord i que seria més operatiu avançar-ne el rescat.
respostes a "Veïns i transportistes rebutgen el desviament o..."