La proposta de restricció de pas i desviament obligatori de camions afectaria el tram entre Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant, un dels trams en el qual Foment encara no ha construït l'autovia A-7, i on l'única alternativa és l'autopista de peatge. En concret, els trajectes llargs tindran una bonificació dels peatges del 35%, descompte que en el cas del trànsit local arribaria al 50%.
Però, a més, la proposta inclou la gratuïtat del tram de l'AP-7 per als residents. Així, els veïns de l'Ebre no hauran de pagar peatge entre Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant. En aquest cas, la bonificació es limitaria a un trajecte d'anada i tornada a la mateixa destinació. Es tractaria d'un plantejament similar al que des de fa anys funciona ja a la circumval·lació de Tarragona.
En la proposta, però, es vol intentar regular de forma efectiva els subjectes beneficiaris i limitar el trajecte concret. Una de les opcions sobre la taula és la seva aplicació a través de la contractació d'un sistema de telepagament bancari. «Esperem i desitgem que ens ho puguin acceptar ben aviat» ha declarat el delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès.
La Generalitat no renuncia a l'A-7
«No podem tancar els ulls i desatendre l'accidentalitat i sinistralitat que hi ha al tram ebrenc de l'N-340» diu el delegat apuntant les solucions proposades, «sense renunciar a la construcció d'una infraestructura, que hauria d'estar feta des de fa molts anys, com és l'A-7». L'anunci de la proposta de la Generalitat a Foment ha arribat als diferents consistoris ebrencs i amb diferents reaccions dels seus portaveus.A l'Ametlla de Mar, l'alcalde Jordi Gaseni remarca que «és una proposta» i demana cautela perquè, aquest anunci, podria ser només «un posicionament per unes mesures que potser ja tenen acordades entre les dues parts». Reconeix que «és bo que recullin part de la voluntat de la societat civil» respecte al trànsit gratuït per als veïns ebrencs, però està en contra de les bonificacions per als vehicles pesants.
«No pot ser que estiguéssim discutint la xocolata del lloro quan l'Estat llença i inverteix milers de milions pels rescats de les autopistes a Madrid» denuncia l'alcalde. La idea del desviament obligatori i les bonificacions no agrada ni a les associacions de transportistes ni a les entitats veïnals, més encara quan en l'horitzó s'apropa el final de la concessió a Abertis el pròxim 2019.
El moviment veïnal i els transportistes s'oposen a la proposta
«La mesura no pot agradar a un sector que se li prohibeix utilitzar una infraestructura de la qual és la primera usuària i que realment estan realitzant la seva feina» comenta el director de la Federació Empresarial d'Autotransport de Tarragona, Josep Lluís Aymat, instint que «l'única solució» és la gratuïtat de l'AP-7. A més, recorda que prohibir el pas de camions és una competència del Servei Català de Trànsit.Com ja han fet fins ara en diverses ocasions, juntament amb els veïns, Aymat ha advertit que els transportistes tornaran a mobilitzar-se si finalment es prohibeix el pas dels camions i s'aplica el model gironí de bonificacions al transport pesat. «Cada dia passen 3.500 camions per l'N-340. Volen que vagin per l'autopista, i així faran més caixa» explica el portaveu del moviment veïnal, Llorenç Navarro.
«L'únic que busquen és que la concessionària continuï fent més caixa» assegura Navarro. Ho atribueix a què, per poder circular gratuïtament en el tram ebrenc de l'AP-7, caldrà disposar d'un sistema de telepagament. «El dia de demà, la intenció que tenen, és que s'hagi de fer un pagament d'Eurovinyeta» subratlla el portaveu del moviment veïnal. «Volem que s'aixequi la barrera per tothom», sentencia.
El moviment que acumula 137 jornades tallant la carretera nacional, reclamant la gratuïtat total i imminent de l'AP-7, amb la realitzada aquest dijous a la tarda a l'Ametlla de Mar i les Cases d'Alcanar, alerta que les mesures serviran, un cop implementades, per acabar justificant definitivament la conversió de l'N-340 ebrenca en una carretera carregada de rotondes.
respostes a "El Govern proposa a Foment treure els camions d..."