Gómez-Pomar ha ratificat en declaracions a RAC1 que el ministeri és partidari que el desviament dels camions sigui obligatori i no voluntari, «perquè la mesura no ha donat els seus fruits», però ha recordat que la proposta requereix consens amb els alcaldes del territori, «amb qui està parlant la Generalitat».
«Les competències de trànsit i de circulació les té en exclusiva la Generalitat, és a dir, que podria decidir demà prohibir el trànsit de vehicles pesants per l'N-340. La incorporació de Foment és perquè es vol bonificar pel trànsit de camions, que es desviïn amb un caràcter obligatori i per tant assumir una part del cost» ha subratllat el secretari d'estat d'Infraestructures.
Alcaldes i presidents de Consells Comarcals cridats a una reunió amb Foment i la Generalitat
El Servei Català del Trànsit no ha volgut valorar les afirmacions del ministeri i ha traslladat la resolució de la crisi a una cimera convocada pel mateix ministeri i el Govern el pròxim 7 de novembre. A la reunió hi seran convidats alcaldes dels municipis afectats i ens comarcals amb l'objectiu de consensuar les solucions per a l'N-340.
Una convocatòria que encara no han rebut com apunta Jordi Gaseni, alcalde de l'Ametlla de Mar, que explica que «si busquen el consens amb els alcaldes del territori, saben que anem a la recerca de la gratuïtat de l'autopista en el tram ebrenc. No contemplem una altra opció que no sigui l'aixecament de barreres. Volem estar al mateix nivell que d'altres territoris».
La trobada, que se celebrarà a Barcelona, serà per avançar en la recerca d'una solució a l'alta sinistralitat i a l'elevat volum de trànsit que absorbeix aquesta carretera. Foment treballa en aquests moments per instaurar el mateix sistema que va aplicar a l'N-II a Girona: prohibir el pas de camions per l'N-340 i obligar els transportistes a utilitzar l'AP-7 amb una bonificació dels peatges del 50%.
La proposta, però, no compta amb el suport dels alcaldes, que exigeixen la gratuïtat de l'autopista per a tots els vehicles, ni tampoc és ben rebuda pels transportistes, que s'oposen a pagar el peatge. Davant aquesta negativa, la Generalitat insisteix que no impulsarà cap mesura que no compti amb el suport del territori.
El RACC denuncia la «passivitat» del govern espanyol en una campanya publicitària
Aquesta setmana, amb una intensa campanya publicitària, el RACC ha exigit a Foment el desviament obligatori de camions a l'AP-7, amb bonificacions del 50%, mentre «no es consensuïn solucions definitives» a «l'excessiva saturació de la via» i a l'accidentalitat de l'N-340 al seu pas per les comarques tarragonines. L'entitat defensa que la mesura «permetria reduir dràsticament la mortalitat», basant-se amb el model de l'N-2, i recrimina al govern espanyol que 9 persones hagin perdut la vida en aquesta carretera.
Uns retrets que no han agradat al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Emilio Ablanedo, que ha lamentat que se'ls acusi de «passivitat», i assegura que la mortalitat a l'N-340 s'ha reduït un 80%, i que les mesures impulsades per Foment, com la doble línia contínua i les rotondes, han reduït un 70% els accidents per xoc frontal a la via.
Els veïns acusen el Govern, Foment i Abertis de formar un «tripartit»
El moviment veïnal de l'N-340, 'Prou! AP-7 gratuïta ja', ha acusat el Govern de formar «un tripartit» amb el govern espanyol en funcions i amb la concessionària Abertis per desviar «obligatòriament» els camions a l'AP-7 amb bonificacions. El portaveu, Llorenç Navarro, ha criticat que la solució no tingui en compte la veu dels ciutadans. «Fa temps que estan treballant aquest pacte on només surten perdent els veïns que no estan demanant això», ha recordat.
respostes a "Les bonificacions per desviar el trànsit de cam..."