Tot i aquesta revelació, el conseller reconeixia a la reunió que aquesta opció no genera consens al territori, ni als alcaldes ni tampoc als veïns que reclamen l'alliberament definitiu de l'autopista. Rull ha admès que les solucions aplicades els darrers mesos per Foment, com la construcció de rotondes a l'Ametlla de Mar i el Perelló i la línia continua prohibint fer avançaments i girs a l'esquerra, fan que l'N-340 «sigui cada cop una via menys permeable per a la gent que viu al territori».
Amb tot, els alcaldes han assegurat que l'estat Espanyol mai els ha mostrat la seva predisposició i han assegurat que «en cap cas» acceptarien una desviació del trànsit pesant com a resposta a la situació que viu la carretera nacional al seu pas per les comarques tarragonines. Els màxims representants municipals insisteixen que la solució és aixecar les barreres per a tots els vehicles. En el cas de l'Ebre, aquesta mesura passaria per la gratuïtat immediata de l'AP-7 entre l'Hospitalet de l'Infant i Peníscola.
El conseller ha definit aquesta mesura com a «decisió d'emergència, de caire transitori», i ha subratllat que no suposaria rescatar la via. En aquest sentit, el conseller ha assegurat que traslladaran aquesta petició a Foment perquè «l'estat espanyol té recursos per prendre aquest tipus de decisions» per reduir el trànsit de la carretera nacional a l'espera que es desencalli el projecte de l'autovia A-7, com a via ràpida alternativa a l'autopista.
De la reunió d'aquest dimecres a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat també n'ha sortit la creació de dos grups de treball que faran un seguiment de les negociacions amb el Ministeri de Foment. Un, el de l'Ebre, es focalitzarà amb la sinistralitat i l'altre, el del Camp, ho farà amb l'alt trànsit de vehicles.
respostes a "El Govern traslladarà a Foment la demanda de la..."