L'objectiu de la mobilització, convocada pels alcaldes amb el suport de la Federació de Transportistes de Tarragona i de les Federacions de Veïns de Tortosa i Amposta, era reclamar al govern espanyol la gratuïtat de l'autopista AP-7 al seu pas per les Terres de l'Ebre per reduir la sinistralitat que acumula durant anys la carretera N-340.
A l'Ametlla de Mar, un dels municipis afectats, s'hi van aplegar més d'una cinquantena de veïns, una vintena de transportistes, i una representació dels alcaldes del Pacte de Berà, sota la pancarta de "No més morts, prou peatges". En la resta dels talls hi van participar entre 20 i 45 persones, respectivament.
L'alcalde de la localitat, Jordi Gaseni, que va encapçalar la manifestació, ha volgut remarcar la unitat de tots els col·lectius per reclamar la gratuïtat de l'AP-7. Tots els assistents coincideixen amb la reclamació de l'alliberament de l'autopista, i també han donat especial rellevància a la indignació per les obres de les rotondes que Foment està construint a l'N-340.
Un cop finalitzada la concentració es van iniciar dues marxes lentes de camions per l'N-340, i una tercera per l'AP-7. Més de 130 camions van participar en aquesta protesta. El director de la Federació d'Auto Transport de Tarragona, Josep Lluís Aymat, considera que la reivindicació de l'AP-7 gratuïta és l'única opció justa.
Els talls i les marxes lentes van provocar retencions i col·lapses de trànsit a les dues principals vies de comunicació que creuen el litoral de les Terres de l'Ebre. Els problemes de trànsit van acabar tres hores després de l'inici de les mobilitzacions, cap a les sis de la tarda, quan va finalitzar la darrera caravana de camions.
respostes a "Vuit talls simultanis i tres marxes lentes de c..."