Cal explicar també que durant el 2016, els serveis que no han pogut ser assumits pel SUM s'han derivat al Servei d'Emergències de Catalunya, al 112. La franja horària en la qual més es requereix al SUM és la que compren les 6 del matí i les 10 de la nit amb gairebé el 87% dels serveis i la franja d'edat amb més del 55% de requeriments ha estat la de persones majors de 66 anys.
«A escala d'estadístiques es constata com hem pujat respecte a l'any anterior i això significa que seguim fent la feina. Les urgències continuen sent les primeres actuacions i això demostra que el SUM és absolutament necessari a l'Ametlla de Mar i que s'ha de potenciar en l'àmbit tècnic i humà» explica Àlvaro Gaseni, coordinador del SUM.
En total han rebut assistència del SUM 625 persones, 339 de les quals, el 55% han estat dones. Les persones ateses han estat derivades a 6 centres sanitaris diferents, sent el CAP de l'Ametlla de Mar amb 336 assistències el més habitual, seguit del Verge de la Cinta de Tortosa amb 95, tot i que 157 d'aquestes atencions van ser donades d'alta immediata.
Pel que fa a les ubicacions de les intervencions, la majoria, 211 serveis han estat fets a domicilis particulars del nucli urbà, 95 a la via pública, 94 en zones esportives, 84 a la urbanització Tres Cales i 81 al CAP de l'Ametlla de Mar. D'aquestes intervencions els requeriments de particulars amb 368 serveis estan al capdavant d'aquest apartat, seguits dels 163 per actes esportius, 149 des del CAP o 95 per la Policia Local.
Pel que fa al tipus de serveis, les urgències amb 453 intervencions han estat les més nombroses per davant dels preventius, 162, els retorns a domicili, 57 i les 37 emergències. Les patologies més habituals ateses pel SUM han estat per aquest ordre, serveis de traumatologia, psicològics i cardiologies.
Els mesos en què el SUM ha tingut més activitats han estat el juliol amb 107 actuacions i l'agost amb 97. Per contra el mes amb menys activitat va ser el juny amb 42 serveis. El balanç de l'any 2016 deixa com a assignatura pendent, la qual s'arrossega des de fa molts anys, la impossibilitat de signar un conveni amb el SEM que permeti l'activació del SUM des del 112.
respostes a "El Servei d'Urgències Municipal incrementa la s..."