Màx: º C, mín: º C

En directe

Sempre amb música

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

Èxit de públic en els actes dedicats a la promoció Gastronòmica de la tonyina roja a l'Ametlla de Mar

08 . Mai, 2014 a les 12:59
per gfigueres a La notícia del dia
2604 reproduccions
Diumenge 4 de maig el "ronqueo" d'una tonyina de 200 quilos , és a dir,l'especejament tradicional d'aquest peix, a l'aula Balfegó, va posar la cirereta al pastís a una Setmana Gastronòmica de la Tonyina Roja organitzada pel Grup Balfegó, amb una gran afluència de públic. En aquesta tercera edició, tots els que es van apropar als estands al port van poder tastar el sushi, el maqui, tataki, entre d'altres propostes, i el butxi, plat tradicional de l'Ametlla de Mar, servint-se 8.500 racions de tonyina en les diverses especialitats. A més, des del divendres 2 de maig a aquest passat diumenge van tenir lloc diverses conferències entorn de la tonyina roja i on els xefs de la localitat van tenir un paper important de difusió i promoció d'aquest túnid.
Aquesta Setmana Gastronòmica neix dels lligams entre l'Ametlla i Japó a través de l'activitat del Grup Balfegó. Dissabte va visitar al municipi el cònsol del Japó, Hidehiro Makiuchi, i va remarcar la funció d'apropament cultural d'aquesta iniciativa."Tinc una gran simpatia per aquest acte i crec que serveix per apropar les nostres cultures, Tinc ganes de conèixer més profundament totes aquestes activitats", subratlla Makiuchi.
També va acompanyar la visita del cònsol des de la Generalitat, el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí: "Iniciatives com aquesta són una font de dinamització econòmica que beneficia, evidentment a l'empresa, però també a l'entorn. I per tant,em complau veure iniciatives com aquestes a Catalunya, i a més, que compti amb el suport del Consolat del Japó".
Per la seva part, l'alcalde de l'Ametlla  de Mar, Andreu Martí va subratllar "en activitats com aquestes on s'uneix gastronomia, turisme, comerç  es genera activitat econòmica. A més, crec que és necessària la complicitat  de l'administració i les empreses perquè aquestes activitats comptin amb el suport necessari per tirar endavant".
"Estic molt satisfet amb l'evolució d'aquesta setmana gastronòmica que poc  a poc s'ha anat consolidant amb diverses propostes entorn la tonyina roja i la cultura japonesa de la qual hem après tant" explica Manel Balfegó, president del Grup Balfegó.
A l'espai market també s'hi va  poder veure una exposició de bonsais, i els nens i nenes visitants  van poder participar, entre altres, en un taller de pintura de ceràmica japonesa 'raku', entre moltes d'altres activitats. També es va poder accedir  a l'activitat del TunaTour.
La III Setmana de la Tonyina Roja del Mediterrani és només una part de les Jornades Gastronòmiques de la Tonyina que acull l'Ametlla de Mar amb la implicació pública de l'Ajuntament i la privada de diversos sectors de la restauració local.
Jornades Gastronòmiques de la Tonyina Roja
Encara, però, queden uns dies, concretament fins al diumenge dia 11 de maig per degustar la tonyina roja a 14 restaurants de l'Ametlla de Mar que han preparat els menús gastronòmics, amb el patrocini de la cervesa Inedit d'Estrella Damm. Només durant el primer cap de setmana aquests restaurants van servir 4.200 menús de la tonyina. A més, 17 bars de la localitat formen part de la TAPAROJA , la ruta de tapes amb la tonyina com a estrella indiscutible, van servir més de 10.200 tapes.
El Manga i l'anime desembarquen a la Cala
Destacar que enguany la III Setmana Gastronòmica de la Tonyina ha fet un pas endavant amb el  festival Mangatuna. I és que des de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar i l'Àrea de Turisme s'afirma que d'aquesta manera es tanca el cercle unint dues passions de la cultura japonesa; la tonyina roja i el manga. Durant aquests dies concerts, exposicions, cosplays, tallers, projeccions, d'accés totalment gratuït. La sala de la SCER, el CIP i el Poliesportiu han estat els escenaris de l'activitat del Mangatuna.
Jordi Bosch i Erica Villaécija protagonistes de laTunarace
A més, el TunaraceBalfegó va aportar la vessant esportiva en aquesta iniciativa on hi van participar 300 inscrits. Jordi Bosch i Erica Villaécija van ser els guanyadors de la cursa de natació central de 5km. En aquesta edició, a causa del vent, es va haver de canviar de recorregut. Així, els nedadors van sortir de la platja de Sant Jordi i no de les granges de tonyina com estava previst.En el marc del concepte Turarace va tenir lloc la cursa de natació de 2,5km, la cursa de 10km, la qual va guanyar Víctor del Corral, el RunKids i el SwimKids. A més, el divendres 2 de maig, Kiko Hervàs, Erica Villaécija, i Santi Pellejero van impartir un clínic de natació al Cem la Cala.


respostes a "Èxit de públic en els actes dedicats a la promo..."

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 783,72 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 81
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007