L'Ametlla de Mar es consolida com la capital de la tonyina roja de la Mediterrània
07 . Mai, 2013 a les 12:09 | 00:12:46L'Ametlla de Mar del 3 maig fins al 6 de maig s'ha consolidat com epicentre de la promoció de la tonyina roja al Mediterrani amb la Segona Setmana Gastronòmica.
Les diverses ponències tècniques amb invitats d'honor com Carles Tejedor del Restaurant Via Veneto, de Barcelona, que compta amb una estrella Michelin, i que va parlar de "la tonyina roja amb glamour" van tancar la Setmana Gastronòmica. També, van participar altres xefs com els germans Sergio i Javier Torres del Restaurant Dos Cielos de Barcelona amb la ponència "Aplicacions tècniques a la Tonyina Roja". A més, des del territori destaquem la presència del xef Frank López, del Restaurant Villa Retiro, de Xerta, que també compta amb una estrella Michelin, que va parlar sobre "La tonyina roja vista des de l'Ebre".
El dissabte, 4 de maig, va visitar la població el Cònsol General del Japó a Barcelona, Takashi Fuchigami, que va participar també en algunes de les activitats del programa. "Aquesta és una mostra més de els bones relacions entre Catalunya i Japó. Cada any molts empresaris i turistes japonesos visiten Catalunya. A més, l'Ametlla de Mar compta amb una empresa amb forts vincles amb el Japó. Vull agrair la voluntat del Grup Balfegó i el suport de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar en l'organització d'aquesta II Setmana Gastronòmica de la Tonyina Roja", explicava Cònsol General del Japó a Barcelona, Takashi Fuchigami. A més, el Cònsol General va fer esment a que la participació a la Setmana Gastronòmica ha estat un dels actes previs de la celebració del 400 aniversari de les relacions comercials entre Japó i l'estat espanyol que es celebra aquest any.
Alta participació
Per la seva part, el Grup Balfegó, empresa organitzadora es mostra molt satisfet amb la participació. "Molta satisfacció des del Grup ja que hem pogut consolidar aquestes jornades com una cita important per a la localitat. Nosaltres exportem el 50% de la tonyina al Japó i creem que aquests dies són una bona oportunitat per apropar la cultura nipona a la Cala", subratllava Manel Balfegó, President del Grup Balfegó. Per la seva part Pere Vicent Balfegó també mostrava la seva satisfacció. "Satisfets per la participació i per la qualitat de les ponències tècniques. A més, el temps ens ha acompanyat. Així ho vàrem veure amb la Tuna Race. Per tant, en resum estem molt contents", explicava.
La mostra s'ha centrat en la cultura nipona, per ser el Japó on s'exporta més del 50% de la tonyina de l'Ametlla. La Setmana Gastronòmica de la tonyina roja ha estrenat enguany un nou Espai Market, on s'han ofert tapes de tonyina i altres degustacions i que han estat un dels èxits de la segona edició de la mostra. En aquest espai també s'han pogut trobar algunes de les curiositat de la tradició nipona, com les maquetes, els bonsais, l'escriptura, o l'origami, l'art de les figures de paper, entre altres.
A més, recordem que, paral·lelament, tretze restaurants de la població ofereixen menús especials amb innovadores receptes de tonyina acompanyades amb la cervesa Inèdit Damm de l'1 al 12 de maig. "L'Ametlla de Mar sempre ha tingut tradició de pesca i comercialització de la tonyina. Creem que aquest tipus d'esdeveniments són un impuls per a la promoció turística i econòmica al municipi", remarcava Andreu Martí, l'alcalde de l'Ametlla de Mar.
En marxa el Tuna Tour
En el marc de la Setmana Gastronòmica s'ha tornat a posar en marxa el Tuna Tour que ha complert un any. Com ha explicat Manel Balfegó, des del Grup tonyinaire, "s'espera que el nombre d'usuaris d'aquest actiu turístic s'incrementi aquest estiu després que s'hagin tancat nous convenis amb touroperadors que treballen a la zona".
respostes a "L'Ametlla de Mar es consolida com la capital de..."