La majoria dels turistes que realitzen consultes, per procedència, són catalans, francesos o espanyols. El 31% de les persones que van passar per l'Oficina de Turisme l'any passat s'allotjaven en apartaments o xalets, seguit ben a prop dels qui van decidir allotjar-se en càmpings amb un 29%, segons les dades publicades. La gran majoria de les persones que van demanar informació, van fer la seva estada a la població en família o en parella.
Un dels factors que s'analitza és l'edat de les persones que visiten l'Oficina. El gruix més gran, en un 48%, són pels turistes que tenen entre 36 i 65 anys, i en segon lloc amb un 36% pels qui tenen entre 26 i 35 anys. L'ús de les noves tecnologies entre els més joves, com les xarxes socials o l'aplicació mòbil turística de l'Ametlla de Mar, fan que siguin ben pocs els qui acabin demanant les recomanacions presencialment.
Quant a la promoció, l'Àrea Municipal de Turisme destaca la diversificació en cinc apostes molt clares: la promoció online a través de les xarxes socials, l'Ametlla de Mar Experience, les jornades i activitats gastronòmiques, les Viles Marineres de les Terres de l'Ebre, i les que s'han fet a través de l'Agència Catalana de Turisme i l'Estació Nàutica Costa Daurada.
A tall d'exemple, aquest passat 2016 es van editar 20.000 opuscles del segell calero de turisme actiu, repartint-ne 11.000 per allotjaments turístics de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. «És un reclam molt important que la gent vulgui venir a gaudir de la natura, del mar i de la nostra costa fent activitats. Hem fet diverses accions que repetirem i incentivarem de cara al 2017» subratlla Damià Llaó, gerent de l'Àrea Municipal de Turisme.
Però una de les apostes més importants, que s'han convertit en una prioritat per la seva repercussió, són les xarxes socials. «Vam veure una oportunitat brutal de promoció del nostre municipi. Tot el que és la publicitat clàssica significa una inversió molt forta. A hores d'ara tenim una presència molt activa, amb més de 80.000 seguidors entre totes les xarxes socials» destaca Llaó. La Cala també ha estat present en fires gràcies a diferents acords turístics.
respostes a "L'Oficina de Turisme va rebre 24.000 visites el..."