I és que a inicis d'any, després de la reunió entre el ministre de Foment i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull va avançar que en quinze dies farien arribar la proposta de limitació i bonificació dels camions per l'N-340. Un estudi que hauria d'arribar la setmana vinent i que no sorprèn la plataforma veïnal.
«Sempre van a la recerca del mateix i no solucionen el problema. Van aprovar al Parlament que l'autopista sigui gratuïta per a tots. El que no entenem és que s'aprovi una cosa i després facin el que interessa a l'empresa concessionària. El territori ha dit que no al que pretenen fer, però ells es mantenen a la seva idea» denuncia un dels portaveus, Llorenç Navarro.
Tant el conseller com el ministre van apuntar la necessitat d'actuar en aquesta via per reduir la sinistralitat i garantir la seguretat. Rull va exposar que s'està treballant per aconseguir una proposta consensuada amb el territori, que de moment no existeix amb el moviment veïnal. L'aposta de la Generalitat, va concretar, és limitar i bonificar però també volen «eixamplar» les bonificacions.
A l'altra banda del riu Sénia, un mes després de la concentració que els veïns van dur a terme a Castelló, l'alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, ha enviat una carta al president espanyol, Mariano Rajoy, reivindicant «concreció» de projectes «estratègics» entre els quals la gratuïtat de l'autopista AP-7. Una acció que aplaudeixen des del col·lectiu que reclama l'alliberament de peatges.
«Aplaudim aquesta mesura i aplaudim als 140 ajuntaments que han aprovat el que estem sol·licitant. Al País Valencià sí que estan apostant per la línia del moviment veïnal. S'han adonat que no treballem per un color polític, sinó pels interessos de tots. El que m'estranya és que aquí no es faci el mateix i no anem tots a una» ha reblat Navarro.
respostes a "Els veïns de l'N-340 tornen a tallar la via aqu..."