Veure tràmit

Alta Padró d'Habitants

Referència del tràmit
TR-0004
Títol
Alta Padró d'Habitants
En què consisteix?
Inscripció en el padró municipal d'habitats de la ciutat, de les persones que, procedents d'altrs municipis de l'estat espanyol o de l'estranger, actualment resideixen a la ciutat o bé d'aquelles persones que pel motiu que sigui no consten al padró d'habitants, encara que hi resideixin des de fa temps. En aquest últim cas les persones hauran de fer una Declaració d'Alta per Omisió.
Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol persona física major d'edat que resideixi a la ciutat. En el cas de menors d'edat o persones incapacitades legalment, el sol·licitant ha de ser el seu representant legal (pare, mare o tutor legal).
Quan es pot sol·licitar?
De dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h (excepte festius).
Què heu de fer?
Personar-vos a l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar, departament d'Atenció Ciutadana, de dilluns a divendres a l'horari anteriorment esmentat.
Termini del procés
El mateix dia, però si es precisa algun certificat de padró, aquest estarà disponible als dos dies.
On es pot tramitar?
A les oficines de l'OAC de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar.
Doc. a entregar
- Majors de 14 anys de nacionalitat espanyola: DNI

- Estrangers d’un país membre de la Unió Europea, d’altres estats membres de l’Espai Econòmic Europeu (Noruega, Islàndia i Liechtenstein) i de Suïssa (en virtut de l’acord de Luxemburg): document d’identitat del país d’origen o passaport en vigor, acompanyat del certificat del Registre Central d'Estrangers, cas de disposar-ne NIE ó passaport.
- Estrangers no comunitaris: targeta de residència en vigor o passaport en vigor.

- Menors d’edat: original del llibre de família, o bé passaport o targeta de residència (cas de menors estrangers que no disposin de llibre de família). En el cas d’estrangers d’un país membre de la Unió Europea, d’altres estats membres de l’Espai Econòmic Europeu (Noruega, Islàndia i Liechtenstein) i de Suïssa (en virtut de l’acord de Luxemburg) també serà vàlid el document d’identitat del país d’origen, acompanyat del certificat del Registre Central d'Estrangers, cas de disposar-ne.

En el cas de menors nascuts a l’estranger, quan en els documents abans citats no aparegui el nom dels progenitors, s’aportarà, a més a més, la partida de naixement traduïda legalment al català o castellà, llevat que es presenti resolució judicial que acrediti la representació del/de la menor.

A l'empadronament dels menors realitzat per només un dels progenitors, serà necessari la signatura del pare i la mare en el full padronal (sempre que la guarda i custòdia del menor no estigui confiada en exclusiva al progenitor que realitza la sol·licitud), o bé d’una autorització per escrit (Autorització menors) del progenitor que no realitza l’alta en el domicili.

En els supòsits de separació, divorci, tutela, acolliment o adopció, s’haurà d’aportar la corresponent resolució judicial.

En el cas que el/la menor s’empadroni en un domicili diferent al dels seus pares o representants legals, aquests hauran d’autoritzar l’empadronament (Autorització menors).

L'ajuntament podrà confrontar la documentació presentada amb altra informació a l’abast de la pròpia administració local, com ara les dades de l’IBI. Tanmateix, podrà sol·licitar l’aportació d’altres proves que justifiquin la residència en el domicili quan l’estat de la documentació presentada o el seu contingut resultin insuficients o poc clars.
· Si són els propietaris del pis, fotocòpia del rebut de l’IBI.
· Si són llogaters, fotocòpia del contracte de lloguer. Si no és té contracte de lloguer té que venir juntament amb el propietari del pis i el rebut d l’ IBI, (contribució)
Doc. en format electrònic
-
Més informació
-