És un registre públic, administratiu, compost pels registres propis dels ajuntaments que es puguin arribar a constituir i pel registre de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Té caràcter permanent, sense terminis per tramitar-hi la sol·licitud d’inscripció, i s’hi pot inscriure qualsevol persona amb residència en un municipi de Catalunya, en qualsevol moment i a través de qualsevol dels canals disponibles.
Per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial, és un requisit imprescindible estar inscrit en el Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya.
La inscripció en el Registre dóna dret a optar a l’adjudicació d’un habitatge amb protecció oficial, d’acord amb els procediments establerts en el Decret.
Una vegada inscrits, poden participar en els processos d’adjudicació aquells sol·licitants que compleixin els requisits exigits i hi estiguin inscrits abans de l’inici del procediment d’adjudicació en qüestió.
Les finalitats d’aquest registre són les de proporcionar informació sobre les necessitats reals i la distribució territorial d’habitatges amb protecció oficial, així com les de facilitar i agilitar els processos d’adjudicació i transmissió d’habitatges protegits, tot garantint la màxima transparència de tots els processos.
La inscripció en el Registre té una vigència d'un any.
Als efectes d’assegurar un control públic eficient de les inscripcions en el Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya, es crea un fitxer mínim comú als registres municipals i al registre de l’Administració de la Generalitat, que comportarà el fet d’agrupar tota la informació en un únic fitxer.
A.) Consell Comarcal del Baix Ebre
B.) Agència de l'Habitatge de Catalunya (Terres de l'Ebre)
Per facilitar la tramitació de la inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial, l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar ha habilitat un espai d’ajuda excepcional per acompanyar la ciutadania en la realització dels tràmits.
C.) Telecentre de l'Ametlla de Mar
El Govern de la Generalitat s’ha marcat l’objectiu d'incrementar l'oferta d'habitatge assequible a Catalunya i, amb aquest fi, ha creat la reserva pública de solars.
A partir del coneixement dels solars disponibles, la Generalitat quantificarà i articularà els ajuts necessaris per assegurar la viabilitat de la construcció de tots els solars presentats, així com el finançament necessari a través de l’Institut Català de Finances (ICF).
La inscripció del solar no determina un compromís, sinó que és una condició necessària per obtenir els ajuts que estableix la Generalitat per a les diferents modalitats.
S’hi poden inscriure solars privats, estructures no finalitzades privades i edificis objecte d’obres de gran rehabilitació que es vulguin destinar a habitatge en règim de lloguer o cessió d’ús.
Per consultes podeu adreçar-vos a la bústia de correu electrònic reservapublicasolars.ahc@gencat.cat.
Per realitzar el tràmit podeu fer-ho a través del següent enllaç o accedient a aquesta adreça https://territori.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Inscripcio-de-sols-a-la-reserva-publica-de-solars-per-a-lany-2025.