El Grup Balfegó va iniciar aquest dilluns la ‘I Quinzena Gastronòmica de la Tonyina Roja' a Madrid, amb la participació d'uns 70 restaurants i l'objectiu d'impulsar el consum d'aquesta preuada espècie i fomentar el seu coneixement, per evitar fraus en el sector de l'hostaleria o als mercats.
Les jornades, que fa deu anys Balfegó que celebra a diferents ciutats, pretenen donar a conèixer el valor de la tonyina roja a través de menús gastronòmics. La tria de Madrid no és casualitat. La capital espanyola és la primera destinació de les vendes nacionals de tonyina roja de l'empresa calera.
Pere Vicent Balfegó, copresident de l'empresa, ha explicat que «aquesta Quinzena Gastronòmica a Madrid entra dins de tota la campanya que estem fent per tota Espanya per promoure el millor consum de tonyina Balfegó, aquest tipus de jornada la vam començar aquí a l'Ametlla i l'hem anat seguint per tota Espanya. Una de les altres accions comercials és dedicar un dia al Gran Chef i dins de la campanya 'Hoy cocinamos con', ahir vam tenir el plaer de cuinar amb l'Ana Maria Marta, l'única dona amb dues estrelles Michelin que hi ha a Madrid i altres xefs que ens van delitar amb la seva manera de cuinar i la seva visió que té cadascú del món de la cuina de la tonyina».
Aprofitant aquestes jornades, els responsables del grup han remarcat la importància creixent del mercat nacional dins de la seva comercialització. La tonyina Balfegó arriba a més de 30 països, amb el Japó com primera destinació si se suma fresc i congelat; i Espanya seria el primer país de venda només en fresc.
respostes a "Balfegó promou el consum de tonyina roja a Madr..."