Tot i la finalització l'any passat del Cicle Formatiu de manteniment d'embarcacions d'esbarjo, aquest any l'Escola disposa de 12 línies, sis de Grau Mitjà i sis més de Grau superior. Pel que fa al Grau Mitjà, amb els Cicles Formatius de Maquinista Naval i Patró Litoral, destaca el Cicle Formatiu de Busseig que aquest any arran de l'aplicació de la LOE passarà a tenir 1r i 2n, donat que amb la LOGSE era d'un sol curs. A més, pel que fa al Grau Superior, destaquen el Cicle Formatiu de Maquinista Major Naval i les dos línies del Cicle Formatiu de Patró d'Altura, que compta amb més de 60 alumnes. Segons Miguel Sainz de Aja, director de l'Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya, «portem molts anys en els quals ja oferim dos línies de grau superior amb 60 places de Patró d'Altura i es manté la demanda. Això parla de l'èxit que té». Pel que fa al professorat, tot i que s'han hagut de substituir especialitats i, per tant, professors, la plantilla segueix establerta amb 23 com el curs passat.
Aquest curs és previst que entri en funcionament a ple rendiment el simulador de pont inaugurat el març passat per la Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret. En aquell moment no es va poder integrar el simulador a la formació acadèmica, sobretot de segon, donat que els alumnes deixaven l'Escola, ja que estaven en el període de pràctiques. Ara ja es podrà integrar totalment als ensenyaments de segon i també de primer, sobretot per a les pràctiques de pesca i ràdio. En aquest sentit l'Escola ja està treballant per poder dotar al centre amb un segon simulador de darrera tecnologia. Es tracta del simulador de màquines, que segons Sainz de Aja, «és una necessitat per a qualsevol escola que vulgui està a l'altura. La gerència ja està treballant per poder-lo aconseguir, ja que té un cost molt elevat, tot i que esperem tenir-lo aquest mateix curs». El centre, a més de la formació reglada, ofereix formació per a la nàutica d'esbarjo, titulacions esportives, titulacions professionals de pesca, pesca de canya i esportiva.
Un altre dels projectes que s'espera per aquest primer trimestre és la Goleta que ha de servir als alumnes per a fer pràctiques de navegació. El vaixell goleta de 30 metres d'eslora i dos pals s'esperava estigués disponible per al curs anterior, però la tramitació burocràtica de l'ús i propietat va endarrerir fins al punt del deteriorament de la nau, que ha passat per un procés de reparació de casc i motor, i instal·lació dels equips de navegació electrònica adequats i enllaçats tecnològicament amb el simulador. La goleta està a un calafat de Sant Carles de la Ràpita pendent d'avarar i s'espera que pugui ser traslladada al port de l'Ametlla de Mar abans de finalitzar l'any.
Aquest mes de novembre l'Escola Nauticopesquera serà l'amfitriona dels alumnes que participen en el projecte europeu Erasmus K2, en el que hi participen cinc instituts de diversos països com Anglaterra, Finlàndia, Itàlia i Turquia a més del centre de l'Ametlla de Mar. Aquests exercicis de mobilitat van començar l'any passat amb el desplaçament d'alumnes i professors a Turquia. L'Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya serà present al Saló Nàutic Internacional de Barcelona el pròxim més d'octubre amb l'objectiu de promocionar la seva oferta formativa.
respostes a "El simulador de navegació gran novetat de l'ini..."