Segons Àlex Romaní, president del Club Rally Classics, «havíem de posar una data, tot i que hi ha cotxes que són posteriors i entrarien en la mateixa filosofia. Sí que és veritat però, en el món de les motos, a partir dels anys 90 comencen a aparèixer marques japoneses amb molt més potenciades i amb molt més plàstic. Hem volgut fer el tall allà on enteníem que les motos van deixar de ser clàssiques. Amb els cotxes també van començar a aparèixer cotxes amb diferències, les mecàniques van començar a ser diferents i els estils dels fabricants també van canviar. A Calafat admetrem per primera vegada preclàssics en les dues primeres mànegues d'entrenament, corresponents als anys des del 1990 a 1999, ja que entenem que hi haurà un moment en què aquests vehicles els tindran en museus i no els voldran treure a competir. Ara tenim aquesta oportunitat de veure vehicles que tenen 40, 50 i 60 anys».
Josep Lluís Marcó (Porsche) i Helder Ricardo Almeida (Honda), defensaran els seus respectius lideratges provisionals. Aquesta prova també puntuarà per a les ECOsèries, el campionat reservat als cotxes respectuosos amb el medi ambient que lideren Miguel Martín (Mazda) i Xevi Casas (Tazzari), aquest últim en vehicles cent per cent elèctrics. Els entrenaments de les ECOsèries tindran lloc a les 9.00 h, els de les motocicletes a les 09.40 h i els participants en les BMW Classic Series tindran la seva mànega de prova a partir de les 12.30 h. Les diferents mànegues puntuables seran a les 10.45 h (1a mànega ECOsèries), 11.25 h i 13:45 (1a i 2a mànega Motos), 15.15 h (1a mànega BMW Classic Series), 16.20 h (2a mànega ECOsèries) i 17.00 h (2a mànega BMW Classic Series), amb repartiment de premis a partir de les 18.15 h.
En aquesta edició de les BMW Classic Series, que amb la cita de Calafat aborda la recta final que conclourà el 24 de setembre al Circuit de Barcelona-Catalunya, destaca la gran competitivitat en totes les categories i l'elevat nombre de participants, més de 100 pilots en cotxes i 74 en motocicletes. Àlex Romaní, president del Club Rally Clàssic, considera que s'han convertit en un corrent de culte amb molts seguidors, «els clàssics, tant les motos com els cotxes, porten un moviment d'afició al darrere que va seguint els esdeveniments més importants i tenim la sort de poder organitzar les BMW Classic Series que és el que podrem veure aquest dissabte a Calafat. Es crea un gran ambient tant a la pista com al pàdoc».
En aquestes dues cites finals de la temporada 2016, les BMW Classic Series oferiran un nou atractiu a tots els participants en automòbils: la possibilitat de tenir un acompanyant a la dreta en totes les mànigues, amb l'única condició que porti casc i indumentària reglamentària i que posseeixi llicència. Es tractarà de portar acompanyants perquè visquin la competició de regularitat en circuits en directe, però no de copilots, ja que no està permès que col·laborin en el compliment de les mitjanes ni que portin amb si rellotges o aparells de mesurament. Àlex Romaní diu que «hi ha amics i familiars dels participants que vénen a veure les series i que els faria molta gràcia pujar en un d'aquests cotxes. Poder fins i tot tenen un cotxe d'aquests i pensen que es tracta d'alta competició i de risc i no s'atreveixen. Ara volem que pugin al cotxe i que ho visquin des de dintre. Fins i tot aquells que estan al voltant ajudant amb una pissarra de temps o que comparteixen afició. Això entenem que ens aportarà algú més amb el seu vehicle o a compartir despeses amb algun altre participant. La llàstima és no haver-hi pensat abans, ja que estem segurs que serà un èxit».
Totes les persones que ho desitgin es poden treure una llicència de participació temporal per aquesta cursa al preu de 25 euros per poder participar d'aquesta activitat aquest dissabte.
respostes a "Les BMW Classic Series tornen a Calafat"