En total, s'han avaluat 347 aspectes, inspirats en estàndards europeus, de bona pràctica assistencial com el lideratge, la planificació, la gestió de l'equip, la satisfacció dels pacients o les aliances i la gestió dels recursos. «Ens hem adaptat a la normativa amb la finalitat d'acreditar el centre» subratlla el doctor Manuel Madueño, responsable de l'EAP.
Madueño explica que l'adaptació no s'ha realitzat només des del punt de vista assistencial, «sinó també des del punt de vista qualitatiu i d'atenció al client». A partir de l'any vinent l'acreditació serà una condició imprescindible per formar part de la xarxa pública d'atenció primària i s'haurà de renovar cada quatre anys.
Un cop assolida l'acreditació, els equips d'atenció primària han d'implantar plans de millora en aquelles categories que han obtingut un resultat més feble, i posteriorment es fa un seguiment de la seva evolució. Segons apunta el responsable de l'EAP de l'Ametlla de Mar – el Perelló, «vam aconseguir aquesta acreditació perquè vam obtenir una puntuació molt elevada».
Aquest sistema va ser impulsat per la Generalitat i elaborat per experts en atenció primària i en metodologia d'avaluació de la qualitat. L'acreditació d'equips d'atenció primària comprèn la medicina de família, la pediatria, la infermeria o l'odontologia.
respostes a "Salut acredita l'equip d'atenció primària de l'..."