Nou curs a l'Escola Sant Jordi
10 . Set, 2014 a les 14:07Aquest curs ve marcat per la implantació de la LOMCE a 1r, 3r i 5è de Primària, el reforç de la Unitat d'Educació Especial i l'Aula d'Acollida, la introducció del francès com a segona llengua i la reorganització de grups al final del cicle inicial.
Dilluns comença el curs 2014-2015 a l'Escola Sant Jordi, un nou període acadèmic que el centre educatiu calero iniciarà amb prop de 660 alumnes i lleugers increments en el professorat, ja que s'han pogut confirmar els mestres provisionals que ja tenia el curs passat i s'ha incrementat la plantilla amb una mestra més d'educació especial i mitja vacant per a l'aula d'acollida.
Entre les novetats més importants destaquem :
· L'USEE (unitat de suport per a l'educació especial): amb una mestra especialista en Educació Especial i una educadora. La funció bàsica és desenvolupar actuacions que facilitin, tant com sigui possible, l'aprenentatge i la participació dels alumnes en les activitats de l'aula ordinària i del centre.
· S'ha ampliat la dotació de l'aula d'acollida.
· Es torna a introduir el francès com a segona llengua estrangera, per la qual cosa s'ha creat una plaça estructural amb perfil lingüístic de francès per tal de poder impartir aquesta llengua a cinquè i sisè de primària. Serà una sensibilització de la llengua per al pas a l'institut.
· La Reorganització de grups quan acaben cicle inicial; els alumnes ja porten cinc cursos junts i l'equip docent creu que és el moment idoni per tornar a reorganitzar-los, mirant de fer grups heterogenis, tant pel que fa acadèmicament, com pels alumnes nouvinguts. La decisió i reorganització l'ha fet l'equip docent i l'equip directiu, tenint en compte les variables esmentades.
Pel que fa als objectius prioritaris per a aquest curs hi ha els de continuar amb els projectes endegats I seguir amb la mateixa línia d'escola. Vetllar per una formació integral dels alumnes i fer-los competents acadèmicament i com a persones. Tot això atenent la diversitat de l'alumnat, ja que és un dels trets d'identitat del centre com a escola inclusiva.
Continuar marcant com a objectius de treball, la millora de la comprensió lectora i de l'expressió escrita, pilars fonamentals per a l'adquisició de totes els altres competències.
Aquest curs també ve marcat per la implantació de la LOMCE a 1r, 3r i 5è de Primària, Seguint les pautes que marca el Departament per a la distribució de les hores de les diferents àrees, entre elles la de matemàtiques que passa a quatre hores setmanals i el coneixement del medi que es divideix en social i natural, a més d'altres mesures.
El centre participarà també en els projectes d'innovació que ajudin a completar el Projecte educatiu de centre. Aquest nou curs el Departament ha inclòs l'Escola Sant Jordi en un projecte de plurilingüisme, a més es continuarà amb d'altres que s'arrosseguen de cursos anteriors com l'ILEC, Impuls a la lectura. Aplicació d'estratègies per a la millora de la comprensió lectora. Enguany ja serà el tercer any, el PILE, Pla integrat de llengües estrangeres, projecte ja consolidat que introdueix la llengua anglesa a altres àrees, en aquest cas a la plàstica en anglès de 3r a 6è i es valora sobretot que a les avaluacions de les competències bàsiques de 6è s'hagin obtingut uns bons resultat en llengua anglesa .
I per últim el Projecte Escacs, que es va iniciar el curs passat, consistent a introduir els escacs al cicle inicial.
Pel que fa als resultats del curs passat, es continuen mantenint i millorant els resultats en les competències bàsiques. Sobretot destacar la millora en les tres llengües, tant en comprensió com en expressió escrita. Segons Fàtima Garcia, directora de l'Escola Sant Jordi, "continuem amb la mateixa línia, mantenint i millorant els resultats en competències bàsiques, amb molt bons resultats en l'apartat de llengües, sobretot en l'anglès que hem pujat molt i que ens situa a la banda alta".
Segons Fàtima Garcia, "aquest curs al mes de maig es tornarem a fer l'avaluació de les competències bàsiques a 6è, però com a novetat de la LOMVCE, no hi haurà prova diagnòstica a 5è i ara es farà a finals de 3r".
També es pretén dinamitzar al màxim la renovada biblioteca de l'escola, formar part del pla de consum de fruita a l'escola, per al foment d'hàbits saludables i participar en accions solidàries.
respostes a "Nou curs a l'Escola Sant Jordi"