Aprovació A-7
10 . Set, 2014 a les 13:55Finalment s'ha aprovat l'alternativa proposada per l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar que la futura A-7 transcorri pel traçat de l'antiga N-340, a l'altura de l'Empalme, en lloc de desdoblar el traçat actual.
El Ministeri de Foment continua publicant estudis informatius del trams pendents de l'autovia A-7, en aquest cas, entre el Perelló (Baix Ebre) i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp). Set anys després d'haver sotmès el document a informació pública i un cop obtinguda la declaració d'impacte ambiental favorable l'agost del passat 2013, el govern espanyol anuncia que ja disposa de tots els requisits administratius per iniciar la redacció dels projectes constructius per aquest tram de 21 quilòmetres, que ha de prolongar l'actual via ràpida que finalitza a l'Hospitalet i connectar-la amb el tram en projecte entre el Perelló i la Jana. L'obra, segons Foment, té un cost d'uns 178 milions d'euros.
La futura via ràpida alternativa a la sobrecarregada carretera N-340 continua avançant pels despatxos ministerials amb considerable lentitud i sense cap previsió oficial d'execució. L'aprovació definitiva de l'estudi informatiu d'aquest tram i la de l'expedient d'informació pública ha de precedir l'inici dels encàrrecs dels diferents projectes constructius per al tram, que han de concretar les actuacions i el pressupost de licitació final.
Davant l'existència de dues alternatives, al pas dels termes de l'Ametlla de Mar i el Perelló, Foment ha optat finalment per l'alternativa interior proposada per l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar, resseguint el traçat de l'antiga N-340 a l'alçada de l'Empalme, uns cinc quilòmetres més a l'interior del traçat actual, en detriment del desdoblament en dos carrils de l'actual carretera. Un dels aspectes més controvertits del projecte, el pas pel nucli urbà del Perelló, s'ha resolt finalment amb la construcció d'una variant que allunyarà l'autovia cap a l'est de la població i un fals túnel substituirà el desmunt previst per minimitzar l'impacte ambiental, especialment a les proximitats de la zona LIC i ZEPA del Tossal de Montagut.
Segons el govern espanyol, s'ha de convertir en la gran alternativa a la N-340 al seu pas per les Terres de l'Ebre, que a diferència del Camp de Tarragona o el nord del País Valencià no disposen d'una via ràpida d'accés gratuït. Amb el tram entre Tarragona i Vandellòs en funcionament i el del Perelló i la Jana ja aprovat recentment, aquest nou estudi informatiu afegirà 21 quilòmetres més de tram.
Segons Foment, l'actual N-340 ha de suportar una intensitat mitjana de 16.000 vehicles diaris, amb una elevada proporció de vehicles pesats, uns 4.100. L'autopista de peatge AP-7 absorbeix actualment uns 18.000 vehicles diaris, dels quals 3.200 són pesats.
respostes a "Aprovació A-7"