Claus per a dinamitzar l' hostaleria del segle XXI
Aquests seminaris tenen la finalitat de fomentar la formació i l'especialització dels professionals dedicats a la restauració de l'Ametlla de Mar .En aquesta primera jornada ens centrarem en donar les eines bàsiques per a dinamitzar:
· Un projecte de marketing
· Una estratègia de comunicació
· Nous canals de comercialització
L'objectiu principal d'aquesta jornada és:
· Donar les eines de marketing elementals per crear, implementar i posicionar un restaurant.·
· Ajudar a dinamitzar, promoure, executar accions de difusió i de comunicació.
· Conèixer nous canals per a comercialitzar productes vinculats amb la gastronomia.
· Potenciar les accions de promoció vinculades amb el sector gastronòmic.
· Crear sinergies entre els diferents actors vinculats amb la restauració local per a treballar plegats amb uns objectius comuns.
A qui va dirigida:
Propietaris de bars i restaurants
Productors i elaboradors de productes agroalimentaris.
Personal d'associacions, entitats encarregades de dinamitzar projectes de promoció i de comercialització del municipi.
Propietaris d'empreses de serveis turístics, allotjaments, agències de viatges,
Estudiants de turisme, emprenedors que vulguin ampliar els seus coneixements en el sector enogastronòmic.
Organitza:
Patronat de Turisme de l'Ametlla de Mar Informació i inscripcions a C/ Sant Joan, 55 (planta baixa), tel: 977456477, e-mail: turisme@ametllamar.cat
Col·laboradors:
El curs està impartit per Vinexus, consultora especialitzada en projectes enogastronòmics i turístics. El dinamitzador responsable de dirigir el seminari de treball és: Carles Mera, soci consultor de Vinexus.
Master en Viticultura, Enologia i Marketing del Vi / Tècnic en Desenvolupament Turístic i Patrimoni Cultural / Tècnic en Marketing Agroalimentari / Tècnic en Gestió de Projectes de Turisme Cultural. Xarxes, Rutes i Itineraris Culturals / Tècnic Superior en Hoteleria i Restauració / Dinamitzador Socio Cultural/ Blogger especialista en Comercialització Enoturística
http://carlesmera.blogspot.com
Metodologia:
Aquest seminaris estan pensats amb la finalitat que els coneixement adquirits es puguin aplicar directament al restaurant.
Jornada de formació de caràcter presencial.
Seminari de caràcter dinàmic i participatiu.
Format i durada dels seminaris:
Aquest seminaris inclouen una part d'exposició i coneixement i una part pràctica:
6 hores lectives de coneixement.
Un taller pràctic de 2 hores a treballar en grup.
Data i emplaçament:
Dilluns 9 de maig del 2011 . Saló de Plens de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar. C/ Sant Joan, 55.
PLANIFICACIÓ DE LA JORNADA.
Claus per a dinamitzar l'hostaleria del segle XXI
L'Ametlla de Mar
PRIMERA PART:
09.30- 09.45 hores Presentació
09.45- 10.30 hores Anàlisi de l'actualitat del sector hostaleria-restauració
10.30- 11.30 hores Cuinem un servei: la innovació , la creació d'experiències
11.30- 12.00 hores Coffee break
12.00- 12.45 hores Elements clau en la implementació d'un projecte de marketing:
12.45- 13.30 hores Com crear una estratègia de comunicació.
13.30- 14.15 hores Nous serveis, nous canals de comercialització
SEGONA PART:
16.00- 16.30 hores Els actors i el territori: Com enriquir la oferta turistico-gastronòmica de l'Ametlla de Mar els allotjaments, la restauració, les botigues especialitzades...? Com treballar plegats per un mateix objectiu? La implicació, el compromís, les obligacions i els deures.
16.30- 18.00 hores Taller pràctic:
· Què podem dinamitzar conjuntament amb tot el sector hostaler de l'Ametlla que sigui identitari i diferenciador per promocionar la nostra gastronomia a nivell estatal?
· Què ens podem inventar, que sigui innovador al sector?
18.00- 18.30 hores Exposició de casos pràctics:
Anàlisi i revisió conjunta dels temes tractats
18.30- 19.00 hores Conclusions i clausura de la jornada
respostes a "Seminari tècnic de Màrketing per a Restauradors"