L'Escola Nautico-Pesquera registra un augment de la matrícula en aquest curs 2010-2011
23 . Set, 2010 a les 14:32 | 00:03:15Tercer any a l'escola
El director del centre, Carlos Soler, repeteix enguany per tercer any. Està molt a gust a l'escola, on troba que hi ha força diferències respecte a l'institut Els Alfacs, a La Ràpita, on té plaça fixa. D'una el fet que estigui adscrita a dos departaments, Agricultura i Educació, el que pot fer que els requeriments de l'escola s'endarrereixen. O també que s'aconsegueixen més prestacions. I, d'altra, el fet que a l'escola no s'imparteixi l'ESO, que acull als nens de 12 a 16 anys, ni tampoc batxillerat. Aquest fet marca la diferència perquè el nombre d'alumnes és bastant més reduït i el perfil d'aquests és molt específic. Són alumnes majors d'edat, el que estalvia els problemes implícits a l'adolescència, que es troben a prop pel que fa a la seva mentalitat amb el professorat, la qual cosa possibilita relacions més planeres. Els alumnes provenen de tot Catalunya i fins i tot del País Valencià i Les Illes Balears perquè, tot i que aquestes dues comunitats tenen escola nautico-pesquera, no ofereixen tantes matèries relacionades amb la mar com la nostra.
19 i mig
Pel que fa al professorat enguany hi ha 19 i mig (un és a mitja jornada). És un petit augment però molt significatiu perquè a altres centres s'ha reduït el personal docent. Es troben dividits per sectors que són navegació, màquines, busseig (tot i que a aquest grup s'incorporen al gener bussejadors especialistes), Formació i Orientació Laboral i Relacions en l'Àmbit de Treball, Administració i Anglès.
Tallers pràctics
Una altra diferència que posa al contrapunt amb altres centres d'ensenyança és que en ser un centre de Formació Professional hi ha a més d'aules tallers pràctics on, per exemple, s'utilitza el vaixell Cap de Creus i on està previst repara la nau Montserrat. Però, a banda, les pràctiques no només es fan a La Cala, es poden a altres ports d'arreu Catalunya. En general, els resultats són satisfactoris, ho demostra la gran inserció laboral que hi ha a l'escola un cop acabats els estudis, però, apunta Soler, encara hi ha molt feina per fer. "Estem en dos projectes a la vegada. Un dels projectes és repara la Montserrat i l'altre projecte que és construir unes muletes perquè l'alumnat pugui remar. Tenim pel davant moltes coses per fer, aquestes només són dos exemples, i de cara a fer tot això intentem demanar millors dotacions i més quantioses i el professorat cada vegada es mobilitza més. Això entra dins de la marxa habitual. Som una escola viva i per a cada nou curs procurem que la nostra oferta sigui, en primer lloc, la més adequada per als cicles formatius que estem fent i, en segon lloc, que sigui la millor possible". Soler també comentava que encara l'alumnat és eminentment masculí i espera que en els pròxims anys s'afegeixen més dones a aquest tipus d'ensenyament.
respostes a "L'Escola Nautico-Pesquera registra un augment d..."