Psychomotorische Aktivität

PSICOMOTRICITAT

El terme “psicomotricitat” integra les interaccions cognitives, emocionals, simbòliques, sensorials i motrius (sensoriomotrius) en la capacitat de ser i d’expressar-se en un context psicosocial. La psicomotricitat és essencial en el desenvolupament harmònic de la personalitat de l’infant.

A través de la intervenció psicomotriu podem treballar diferents aspectes

ein)     ASPECTE MOTOR (ESQUEMA MOTOR FUNCIONAL):

  • Coordinació dinàmica general
  • Coordinació visiomotriu
  • Equilibri
  • Lateralitat
  • Conductes perceptiu-motrius: organització, localització, estructuració de l’espai – temps, ritme…

b)     ASPECTE COGNITIU: Desenvolupar les capacitats sensitives, perceptives i representativa, potenciar i desenvolupar la memòria i la imaginació, etc…

c)      ASPECTE AFECTIU-RELACIONALPresa de consciència d’un mateix: límits, sentiments, emocions, seguretat… Presa de consciència del món que l’envolta: espai – temps -objectes
Presa de consciència dels altres: relacions, diferències, intercanvis, llenguatge afectiu i corporal…

ZIELE

  • Durch Sport die soziale Integration der Kinder erreichen.
  • Förderung des Erwerbs von Sportgewohnheiten, die sich von gesundheitsschädlichen Gewohnheiten entfernen und die wachsende Zahl sitzender Gewohnheiten ergänzen (Fernsehen und Computer).
  • Fördern Sie die richtige Entwicklung grundlegender motorischer Muster.
  • Fördern Sie eine gute Körperhaltung und anthropometrischen Entwicklung.
  • Kinder zum Sport motivieren.
  • Donar a conèixer diferents disciplines esports.
  • Dotar d’una base motora suficient sobre la que poder iniciar-se en diferents modalitats esportives.
  • Bringen Sie das Kind dazu, in der Lage zu sein, das zu tun, was mental vorgeschlagen wird .

INHALT

  • Grundlegende motorische Muster: Verschiebungen, Salze, Balance, Koordinationen, klettert,…
  • Jocs populars i tradicionals
  • Elementare Gymnastik-Aktivitäten
  • Einführung in den Individual- und Kollektivsport

VERFAHRENMETHODIK: La didàctica emprada per a l’ensenyament de la Psicomotricitat estarà basada en la utilització de jocs i circuits.

ORGANISATION DER SITZUNGEN : Les sessions tindran una duració màxima de 1 Stunde und besteht aus den folgenden Teilen :

  • Aktivierung oder Heizung: Exercicis de flexibilitat i mobilitat articular seguits d’una part de treball aeròbic lleuger, durch die Verwendung von Spielen, was hilft, den Körper auf die Arbeit des Hauptteils vorzubereiten.
  • Teil Principal: Übungen und / oder Spiele, die darauf abzielen, eines oder mehrere Ziele des Programms zu erreichen.
  • Zurück zur Ruhe: Exercicis i/o jocs de Flexibilitat, Mobilitat articular i Relaxació que ajudin al nen/a a baixar les pulsacions a nivell basal.