
PSICOMOTRICITAT
El terme “psicomotricitat” integra les interaccions cognitives, emocionals, simbòliques, sensorials i motrius (sensoriomotrius) en la capacitat de ser i d’expressar-se en un context psicosocial. La psicomotricitat és essencial en el desenvolupament harmònic de la personalitat de l’infant.
A través de la intervenció psicomotriu podem treballar diferents aspectes:
ein) ASPECTE MOTOR (ESQUEMA MOTOR FUNCIONAL):
- Coordinació dinàmica general
- Coordinació visiomotriu
- Equilibri
- Lateralitat
- Conductes perceptiu-motrius: organització, localització, estructuració de l’espai – temps, ritme…
b) ASPECTE COGNITIU: Desenvolupar les capacitats sensitives, perceptives i representativa, potenciar i desenvolupar la memòria i la imaginació, etc…
c) ASPECTE AFECTIU-RELACIONAL: Presa de consciència d’un mateix: límits, sentiments, emocions, seguretat… Presa de consciència del món que l’envolta: espai – temps -objectes
Presa de consciència dels altres: relacions, diferències, intercanvis, llenguatge afectiu i corporal…
ZIELE
- Durch Sport die soziale Integration der Kinder erreichen.
- Förderung des Erwerbs von Sportgewohnheiten, die sich von gesundheitsschädlichen Gewohnheiten entfernen und die wachsende Zahl sitzender Gewohnheiten ergänzen (Fernsehen und Computer).
- Fördern Sie die richtige Entwicklung grundlegender motorischer Muster.
- Fördern Sie eine gute Körperhaltung und anthropometrischen Entwicklung.
- Kinder zum Sport motivieren.
- Donar a conèixer diferents disciplines esports.
- Dotar d’una base motora suficient sobre la que poder iniciar-se en diferents modalitats esportives.
- Bringen Sie das Kind dazu, in der Lage zu sein, das zu tun, was mental vorgeschlagen wird .
INHALT
- Grundlegende motorische Muster: Verschiebungen, Salze, Balance, Koordinationen, klettert,…
- Jocs populars i tradicionals
- Elementare Gymnastik-Aktivitäten
- Einführung in den Individual- und Kollektivsport
VERFAHRENMETHODIK: La didàctica emprada per a l’ensenyament de la Psicomotricitat estarà basada en la utilització de jocs i circuits.
ORGANISATION DER SITZUNGEN : Les sessions tindran una duració màxima de 1 Stunde und besteht aus den folgenden Teilen :
- Aktivierung oder Heizung: Exercicis de flexibilitat i mobilitat articular seguits d’una part de treball aeròbic lleuger, durch die Verwendung von Spielen, was hilft, den Körper auf die Arbeit des Hauptteils vorzubereiten.
- Teil Principal: Übungen und / oder Spiele, die darauf abzielen, eines oder mehrere Ziele des Programms zu erreichen.
- Zurück zur Ruhe: Exercicis i/o jocs de Flexibilitat, Mobilitat articular i Relaxació que ajudin al nen/a a baixar les pulsacions a nivell basal.